Pages

Saturday 25 June 2011

y0ur tips ?

b0le dk ampa gtw aq cena nk lepaih sume mslah ? aq ase cm nk jeritttttttttttttttt jaa ! but gla ka ap, mlm2 nk jrit, t kne mara, aq ase cm nk pnampaq 0wg ja, tp cp y nk jd mgsa ? ampa sggp ? aq ase cm nk say "AKU BENCI HANG !" cp sggp dgq ? we, bg tips sat . . nanak ilangkn stress, gila babeng aa, ase syen thap babeng ny . . ! aq dh lepaih cume at bl0g but awt aty aq stil ta puas aty ? dk grm cen2 gk . w0iyyy aty, unk b0le dk ta hasut aq bwt keja jaat ? dk diam2, jd batu, tayah dk ase cket aty 0r wat . cemak la an . . :'(

 Rasakan Yang Orang Lain Rasakan
Cobalah bayangkan apabila kita marah kepada orang lain. Nah, sekarang tukar posisi di mana anda menjadi korban yang dimarahi. Bagaimana kira-kira rasanya dimarahi. Kalau kemarahan sifatnya mendidik dan membangun mungkin ada manfaatnya, namun jika marah membabi buta tentu jelas anda akan cengar-cengir sendiri.

 Curahan Hati  Pada Orang Lain Yang Bisa Dipercaya
Menceritakan segala sesuatu yang terjadi pada diri kita mungkin dapat sedikit banyak membantu mengurangi beban yang ada di hati. Jangan curhat pada orang yang tidak kita percayai untuk mencegah curhatan pribadi kita disebar kepada orang lain yang tidak kita inginkan. Bercurahlah pada sahabat,  kekasih, orang tua, saudara, nenek, moyang dan lain sebagainya.

  Cuek Dan Melupakan Masalah Yang Ada
Ketika rasa marah menyelimuti diri dan kita sadar sedang diliputi amarah maka bersikaplah masa bodoh dengan kemarahan anda. Ubah rasa marah menjadi sesuatu yang tidak penting. Misalnya dalam hati berkata : ya allah…. hal ny p0wn aq b0le mara, ciput je la hai ny . . ap laaa . . !



No comments:

Post a Comment

thankyou reader ♥